خبر نیوز

ساخت وبلاگ

منظور از شرایط محیطی، وجود گرد و غبار یا گازهای آتش‌زاست. آیا پمپ آب شما نیز در معرض این آلودگی‌ها و عوامل قرار دارد؟

آیا از تاثیر شرایط محیطی بر پمپ‌های سانتریفیوژ آگاه هستید؟ شاید دلیل برخی از مشکلات در پمپ‌های شما، تنها شرایط محیطی باشد!

قطعا دانستن تاثیر این عوامل، به پیشگیری و جلوگیری از تخریب و آسیب به پمپ کمک خواهد کرد.

یکی از قسمت‌هایی که بیشتر از سایر بخش‌های پمپ، تحت تاثیر گردو غبار محیطی قرار می‌گیرد، مکانیکال سیل است. علاوه بر آن، شرایط بد محیطی می‌تواند کیفیت روانکارها را پایین آورده و بیرینگ‌های پمپ و موتور را با مشکل روبه رو کند.

هر کدام از این قسمت‌ها را به ترتیب بررسی می‌کنیم.

وجود گرد و غبار زیاد در محیط بر عملکرد مکانیکال سیل ها و همچنین کیفیت روانکارها در بیرینگ های پمپ آب و موتور تاثیر منفی دارد. معمولا برای ایزوله کردن مکانیکال سیل ها از شرایط بد آب و هوایی، از پلان آببندی 61 و 62 مطابق استاندارد API 682 استفاده می شود. در این پلان ها با کونچینگ یک سیال تمیز در پشت مکانیکال سیل ها، فضای مکانیکال سیل را از محیط اطراف ایزوله می نمایند. گرد و غبار به جای وارد شدن به مکانیکال سیل، با سیال پشت آن در تماس می شود. برای محافظت روانکارها از گرد و غبار ممکن است از بیرینگ های پوشش دار گریس کاری شده (اصطلاحا 2Zاستفاده کرد). اگرچه در مواقعی که بنا به دلایل طراحی و محاسبات هیدرودینامیکی و انتقال حرارت، امکان استفاده از این بیرینگ ها وجود نداشته باشد، استفاده از فیلتراسیون مناسب یا استفاده از کاسه نمدهای لابیرنتی توصیه می شود.

در مورد گازهای انفجاری و آتش زا باید توجه شود که ممکن است این گازها در چند ساعت در شبانه روز و به صورت موقتی و گاهی ممکن است در شرایط کارکرد نرمال سایر تجهیزات و با غلظت پایین وجود داشته باشد. و گاهی ممکن است به دلیل شرایط کار و فرایند به صورت دایم و با غلظت بالا در محیط انتشار داشته باشند. نوع گازهای انفجاری نیز ممکن است بسیار متفاوت باشد.

 

به طور کلی بررسی ریسک محیط های بالقوه انفجاری کار پیچیده و حساسی است که از استانداردهای سختگیرانه ای تبعیت می کند. تمامی تجهیزات برقی و ابزار دقیق که در محیط های بالقوه انفجاری مورد استفاده قرار میگیرند باید تاییدیه ضد انفجار ATEX داشته باشند. در تجهیزات ضد انفجار دمای سطح خارجی نباید از حد مجاز فراتر رود. سطوح داغ غیرمجاز ممکن است انرژی فعالسازی واکنش های احتراقی را در محیط های بالقوه انفجاری تامین کند و باعث انفجار گردد.

خبر نیوز...
ما را در سایت خبر نیوز دنبال می کنید

برچسب : پمپ آب, نویسنده : علی webnews بازدید : 279 تاريخ : چهارشنبه 29 بهمن 1399 ساعت: 19:21

قالب های وردپرس بسیار قدرتمند هستند و در واقع هرچه را شما بتوانید تصور کنید، می توانید توسط آن ها و به سادگی هرچه تمام تر اجرا کنید. باید در نظر داشته باشید که در هر پروژه طراحی سایت، طراحی یک قالب برای سایت چیزی بسیار بیشتر از صفحه بندی و رنگ بندی شکل ظاهری آن می باشد.

در واقع یک قالب خوب، علاوه بر داشتن یک ظاهر زیبا باید با قدرت هرچه تمام تر بتواند در فراهم کردن امکاناتی چون داینامیک کردن محتواهای سایت، موثر باشد. در واقع قالب های وردپرس یکی از بهترین گزینه ها برای این امر است.

وردپرس

اجزای قالب وردپرس

قالب های وردپرس مجموعه از فایل های مختلف است که با قرار گرفتن آن ها در کنار همدیگر می توانند دقیقا آن چیزی را که شما در یک سایت مشاهده می کنید را برای شما تشکیل دهند. آن ها همچنین با کارهایی که در کنار هم به عمل می رسانند، باعث می شوند که کلیه رفتارهایی که یه سایت می تواند داشته باشد را بصورت کاملا سازمان یافته، مدیریت و بررسی کنند

 

تفاوت بین قالب وردپرس و پلاگین وردپرس

می توان گفت این پر تکرار ترین سوال در ابتدای کار با وردپرس است که هر کسی آن را برایش ایجاد می شود. در بسیاری از موارد قالب ها و پلاگین های آموزش وردپرس در انجام وظایف یک سایت در همکاری بسیار نزدیک باهم هستند و بصورت کاملا در هم آمیخته باهم مشغول به کار هستند. اما بسیار مهم است که شما بطور نسبی بدانید و متوجه باشید که چه تفاوتی بین آن ها قرار دارد.

  • وظیفه ی یک قالب وردپرس کنترل و مدیریت کردن نحوه نمایش محتواها در یک سایت وردپرسی است
  • وظیفه یک پلاگین وردپرس کنترل و مدیریت کردن نحوه رفتار و نیز امکانات مختلف یک سایت وردپرسی است

 

قابل به ذکر می باشد که در بسیاری از موارد نیز امکان دارد این تعریف ها باهم همپوشانی داشته باشد، اما در حالت کلی می توانیم دو تعریف بالا را به عنوان مرز تفاوت بین قالب وردپرس و پلاگین وردپرس در نظر داشته باشیم.

 

انجام این کار باعث می شود زمانی که کاربر بخواهد یک قالب دیگ را به جای قالب فعلی قرار دهد ، بسیاری از امکاناتی که در سایت قرار دارد را از دست می دهد. در واقع پلاگین ها برای این در وردپرس قرار گفته اند که عوض کردن قالب و ظاهر سایت به صورت کامل از امکانات و رفتارهای یک سایت جدا باشد تا کاربر با خیال راحت بتواند ظاهر سایت خود را عوض کند بدون اینکه نگران از دست دادن امکانات موجود در سایت خود باشد

وردپرس2

یک مثال رایج در این زمینه، ساخت یک بخش به عنوان نمونه کار یا portfolio در یک قالب می باشد. وقتی یک تم در قالب خود portfolio را به وجود آورده است، اگر کاربر تصمیم بگیرد تا تم خود را با یک تم جدید عوض کند، در صورتی که قالب جدید امکان portfolio را نداشته باشد.

کلیه اطلاعات این بخش پس از تغییر قالب در اختیار کاربر نخواهد بود. بسیار مهم است که امکانات حیاتی یک قالب را به پلاگین ها منتقل کنیم و آن ها را در قالب پلاگین به اجرا در بیاوریم

 با منتقل کردن امکانات ضروری به پلاگین ها، شما قادر خواهد بود هر زمان که می خواهید، ظاهر سایت خود را تغییر دهید بدون اینکه نگران این باشید که امکانات سایت شما از دست خواهد رفت. در واقع با این کار همواره مطمئن میشوید که امکانات موجود در سایت شما (حتی اگر قالب خود را تغییر دهید) همواره مثل سابق خواهد بود.

خبر نیوز...
ما را در سایت خبر نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی webnews بازدید : 192 تاريخ : چهارشنبه 29 بهمن 1399 ساعت: 0:31

طراحی واکنش گرا (Responsive)

طراحی واکنش گرا از مهمترین عوامل در انتخاب فریمورک های html و css یا فریمورک های طراحی وب سایت به حساب می آید. این عامل را در تمام قراردادهای طراحی وب می توان یافت. طراحی واکنش گرا سازگاری صحیح پروژه با انواع دستگاه ها (موبایل، تبلت، کامپیوتر و…) به نمایش میگذارد. به طور کلی باید فریمورکی را انتخاب کنید که دارای قابلیت طراحی واکنش گرا است.

 

آیا استفاده از فریمورک هایی چون فریمورک های html و css در طراحی سایت انتخاب خوبی است؟ در جواب این سوال می توانیم بگوییم که الزاما نه.

اما توسعه دهنده وب سایت در زمینه پیشبرد کار و پیاده سازی طرح وب سایت و انتخاب روش و راه حل ها تصمیم می گیرد. به دلیل وجود فریمورک های مختلف در طراحی وب سایت مانند فریمورک های html و css آشنایی با آن ها کمک بسیاری به شما در انتخاب بهترین فریمورک خواهد کرد.

css

مزایای استفاده از فریم ورک های طراحی وبسایت در برنامه‌نویسی

در فریم ورک های طراحی وبسایت امکانات بسیاری به صورت پیش‌فرض قراردارد و شما می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید. به این ترتیب علاوه بر صرفه‌جویی در زمان، دقت برنامه‌نویسی نیز افزایش پیدا میکند با استفاده از فریم ورک‌ها کدهای مرتب و منظم و خواناتری دارید.

همچنین فریم ورک‌ها استفاده مجدد از کدها یا به اصطلاح reuse کردن آن‌ها را امکان پذیر میکنند. با استفاده از فریم ورک‌ها دیگر لازم نیست زمانی را صرف کارهای تکراری کنید و می‌توانید روی بخش‌های مهم‌تر پروژه متمرکز شوید.

استفاده از فریم ورک های آموزش طراحی سایت یا طراحی نرم‌افزار باعث می‌شود زمان کمتری صرف کنید و این مسئله به کاهش هزینه‌های اتمام کار منجر خواهد شد.

 

تاریخچه طراحی سایت

اولین وب سایت جهان در ۶ آگوست سال ۱۹۹۱ متولد شد که به پروژه ی World Wide Web یا همان W3 معروف است. این وب سایت توسط “تیم برنرز لی” طراحی شده بود که همچنان با آدرس http://info.ce.ch/hypertext/WWW/TheProject.html. در دسترس است.

همانطور که لینک اولین سایت دنیا را مشاهده میکنید این سایت و دیگر سایت های اولیه طراحی خاصی ندارند و در آن ها هیچ المانی از جمله تصویر، فایل های صوتی یا متنی، رنگ ها و … استفاده نکرده اند

js

 

اما با گذشت زمان و با ساخت مرورگرهای مختلف توسط Netscape و Microsoft و با استفاده از کدنویسی های HTML و JavaScript، راه پیاده سازی طرح های گرافیکی و شکل دادن به صفحات وب فراهم شده. اما مایکروسافت تاثیر بسیار زیادی در این اتفاق داشته است.

در سال ۲۰۰۰ با ارائه ی اولین نسخه ی Inteet Explorer برای سیستم های مک که از HTML 4.1 و CSS 1 به صورت کامل پشتیبانی می‌کردند، تحول عظیمی در مرورگرها و همینطور طراحی سایت به وجود اومد آوردند. جالبه که این مرورگر، اولین مرورگری بود که به صورت کامل از فرمت تصویری png پشتیبانی کرد.

خبر نیوز...
ما را در سایت خبر نیوز دنبال می کنید

برچسب : طراحی سایت, نویسنده : علی webnews بازدید : 192 تاريخ : سه شنبه 28 بهمن 1399 ساعت: 23:46

 

پمپ چیست؟

پمپ ها (pumps) دستگاه های هیدرولیکی هستند که با دادن انرژی مکانیکی (تولید شده توسط موتور) به سیال عبوری، باعث افزایش انرژی سیال می شوند.

عملا از پمپ ها برای انتقال و جابجایی سیالات تراکم ناپذیر در سیستم استفاده می شود، این سیال می تواند خالص یا به صورت مخلوط با مواد جامد دارای چگالی و دمای متفاوت باشد.

دسته بندی انواع پمپ

پمپ آب  براساس هندسه و مکانیزم عضو انتقال دهنده نیرو به دو دسته کلی ذیل تقسیم می شوند:

1- پمپ های دینامیکی
2- پمپ های جابجایی مثبت

 

1-پمپ های دینامیکی


الف)سانتریفیوژی

این پمپ ها به دلیل کارکرد ساده و هزنیه های تولید نسبتا ارزان پراستفاده ترین نوع از پمپ در دنیا هستند.

افزایش در فشار سیال از ورودی پمپ تا زمان خارج شدن  هنگامی که پمپ کار میکند،ایجاد میشود.این اختلاف فشار ،سیال را در سیستم به حرکت می اندازد.

ب)پمپ های شناور(سامرسیبل):

پمپ های شناور میتوانند در حالتی که در آب کاملا شناور هستند درست عمل کنند.

این پمپ ها به طور کامل در مایع به طور کامل غوطه ور هستند و به طور خاص برای مبارزه با پدیده کاویتاسیون طراحی شده اند.

به جای کشیدن سیال،این مکانیزم در این پمپ ها سیال رو با فشار به جلو میبرد که آنها را بسیار قابل اطمینان تر و موثرتر از پیش که استفاده میشدند برای  پمپ های جت می سازد.

مدل های جدید تر پمپ های شناور یا سامرسیبل دارای جداکننده آب و روغن هستند که اجازه میدهد آب دوباره به مخزن تزریق شود.این مورد باعث میشود در زمان و هزینه صرفه جویی شود.

2- پمپ های جابه جایی مثبت

بر اساس نحوه انتقال انرژی از پمپ به سیال می توان پمپ ها را به صورت زیر دسته بندی کرد:

در این نوع پمپ، انتقال انرژی به سیال متناوب یا دوره ای است. این پمپ ها با کاهش حجم محفظه پمپ و در نتیجه افزایش فشار، سیال را منتقل می کنند. تغییر حجم محفظه سیال به طور متناوب بین خطوط لوله فشار و سیستم مکنده رخ می دهد.
دو نوع اصلی از پمپ های جابجایی مثبت در زیر آمده است.

الف)پمپ های دیافراگمی

  • با هوا عمل کننده
  • مکانیکی
  • هیدرولیکی
  • الکترومغناطیسی

همانطورکه از اسم این پمپ مشخص است،پمپ های دیافراگمی باهوا-عمل کننده ،صرفا به وسیله هوا عمل می کنند که  آنهارا برای محیط های سخت و خطرناک مناسب می‌سازد.

آنها همچنین برای انتقال مواد شیمیایی،تولید غذا یا جایی که سیالی که درحال پمپ حاوی مقادیر بالایی از جامدات یا مواد با ویسکوزیته بالاست، استفاده میشوند.

ب)پمپ دنده ای:

پمپ های دنده ای انتقال می دهند سیال را به وسیله چرخ دنده هایی که وارد میشود و خارج میشود از حفره ها تا جریانی یکنواخت و بدون پالس ایجاد کند.

پمپ های دنده ایی قادر هستند که در فشار بالا پمپ کنند و در پمپ کردن سیالات با ویسکوزیته بالا برتر هستند.

پمپ های دنده‌ای داخلی و خارجی دو نوع اصلی از این دسته پمپ هستند.تفاوت عمده این دو گروه پمپ دنده ای هست جابجایی دنده ها و جایی که سیال گیر می‌افتد.

 

خبر نیوز...
ما را در سایت خبر نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی webnews بازدید : 213 تاريخ : يکشنبه 26 بهمن 1399 ساعت: 23:32

قبل از ورود به عنوان مزایا و معایب لاراول، شاید بهتر باشد در مورد این صحبت کنیم که چرا باید لاراول را برای برنامه نویسی انتخاب کنیم؟ جالب است بدانید که زبان برنامه نویسی PHP برای ساخت یک وب سایت کوچک شخصی ساخته شد، اما با گذشت زمان و با محبوب تر شدن آن در انواع و اقسام پروژه ها اعم از پروژه های شخصی تا اپلیکیشن برای کمپانی های بزرگ مورد استفاده قرار گرفت. می دانیم که PHP یک زبان برنامه نویسی open source است. بنابراین افراد زیادی در توسعه آن دخیل هستند و به اصطلاح آن را کانتریبیوت می کنند.

یک مشکلی که برنامه نویسان PHP با آن مواجه بودند این بود که برای همه پروژه ها، تمام ساختار اصلی و همچنین امکانات اپلیکیشن را باید از اول می نوشتند. برای رفع این مشکل فریم ورک ها پا به میدان گذاشتند. آن ها کار ساخت وب اپلیکیشن ها را بسیار آسان کردند. هر کدام از فریم ورک ها دارای ساختارها و کتابخانه های آماده بودند و به راحتی می توان کدهای وب اپلیکیشن ها را روی آن ها پیاده سازی کرد. استفاده از فریم ورک ها باعٍ می شود تا حدود زیادی از نوشتن کدهای بیهوده و نامنظم جلوگیری شود. بنابراین کاربرد آن ها رواج یافت و به نقطه قوت تبدیل شد.

فریم ورک لاراول چیست؟

در قدم اول آموزش لاراول باید بدانیم که فریمورک لاراول مشهور‌ترین فریمورک PHP حال حاضر جهان است که در سال 2011 توسط تیلور آتول (Taylor Otwell) به دنیا معرفی شد. لاراول به بهترین شکل بر پایه معماری MVC نوشته شده و به دلیل متن باز بودن افراد بسیار زیادی در توسعه و بهبود این پروژه مشارکت داشتند و دارند. استفاده از لاراول به برنامه نویسان کمک می‌کند که از هدر رفتن صدها ساعت زمان خود جلوگیری کنند و پروژه‌های امن و استاندارد بنویسند.

مزایای لاراول:

  • با استفاده از یک موتور قالب تیغه ای  این امکان را فراهم می سازد که وظایف و دستورات کامپایل کردن تسریع شود و همچنین به دلیل در اختیار بودن توابع به صورت ماژولار دست برنامه نویسان را در استفاده از ویژگی های جدید این فریم ورک به راحتی باز می گذارد و آن ها می توانند توابع و کلاس های ایده آل خود را به راحتی فراخوانی کنند.
  • مدلاسیون همراه: به این معنی که توسعه دهندگان و  برنامه نویسان می توانند بدون هیچ گونه اتلاف وقتی از کدهای موجود در کتابخانه های لاراول مجددا استفاده نمایند.
  • با استفاده بهینه و قابل درک از کلاس ORM این فریم ورک امکاناتی را در زمینه ایجاد روابط پایگاه داده فراهم می آورد و عملکرد توسعه دهنده و برنامه نویس را را تسهیل می کند.
  • یکی از ویژگی های منحصربه فرد این فریم ورک هنر CLI می باشد که شامل ابزار های پیشرفته جهت انجام دستورات و وظایف مختلف و همچنین مهاجرت و تغییر فریم ورک می باشد. به این معنا که در هر جایی از پروژه و به هر دلیلی اگر برنامه نویس نیاز به کلاس ها و فریم ورک های دیگر داشته باشد به راحتی می تواند از توابع و فریم ورک های دیگر استفاده کند.
  • کاربرد سهل اسناد شگفت انگیز و همچنین ویژگی های افزوده شده از مسیریابی معکوس.
  • به روز رسانی های سریع و آسان
  • بدون نیاز به کد نویسی های لایه به لایه: از جمله ویژگی های شاخص لاراول عدم برنامه نویسی تودرتو است که باعث افزایش خطا و رفع خطای کد ها می گردد و زمان زیادی را صرف می کند.
  • دارای قابلیت ماژولار ( از جمله Package و Composer): توجه کنید که عملکرد تمام کلاس ها و قسمت ها لاراول به صورت ماژولار نیست.
  • برپایه معماری منعطف MVC : معماری سه لایه از سه قسمت Model , View , Controller تشکیل می شود.
  • انجام تست های متعدد از واحد های مختلف برنامه با دستورات ساده

معایب لاراول

  • با توجه به جدید بودن این فریم ورک در مقابل دیگر فریم ورک ها، توسعه آن آهسته تر پیش می رود. اگرچه این مشکل با آپدیت های جدید و آموزش های لاراول که در کلاس ها و یا سایت هایی مانند آکادمی آی تی ارائه می شود این مشکل در حال کمرنگ شدن است.
  • توسعه دهندگان امروزی لاراول با گستردگی بیش از اندازه کد ها و کلاس ها دچار مشکل هستند. اگر کد ها و کلاس ها به عنوان اشیایی ماژولار در اختیار توسعه دهندگان قرار بگیرد سرعت عمل و ویرایش و تغییر پروژه به راحتی امکان پذیر است.
  • بر عکس رقبای قدیمی تر پشتیبانی فریم ورک لاراول قوی و گسترده نیست و این امر روند رفع خطاها و مشکلات را آهسته می کند و خوب این موضوع موجب کاهش سرعت انجم پروژه ها می شود.
  • همان گونه که در قسمت مزایای لاراول گفته شد ابزارهای مسیریابی معکوس در این فریم ورک کاربرد دارد که این روش ها برای برنامه نویسان مبتدی و متوسط پیچیده خواهد بود و سردرگم می شوند.

لاراول در طراحی سایت

این روزها پلتفرم‌ها و فریم ورک های زیادی در دنیای برنامه نویسی پا به میدان گذاشتند. برخی فریم ورک های وابسته و برخی مستقل هستند. برخی ساختار جدید و مدرن و برخی نقش تسهیل کننده و تسریع کننده دارند.

اما در این بین، پلتفرم یا به عبارتی بهتر فریم ورک  Laravel بیشتر مورد استقبال قرار گرفت و شاید یکی از دلایل مهم این استقبال و محبوبیت ساده سازی فرایندها نسبت به زبان‌های اصلی چون PHP‌باشد. ساختارها در این فریم ورک جدید بسیار ساده سازی شده و در عین حال سرعت و کیفیت اجرای پروژه بیش از پیش ارتقا داده است و در زمان و هزینه بسیار موجب صرفه جویی می شود.

جمع بندی

در هر صورت قبل از انتخاب یک فریم ورک برای پروژه هایی که می خواهید کار کنید کمی واقع نگر باشید! درست است که لاراول محبوب‌ترین فریم ورک حال حاضر PHP است. اما باید بگوییم که محبوبیت، دلیل منطقی برای انتخاب یک ابزار نیست! البته محبوبیت می‌تواند در کنار مزایای دیگر یک فاکتور مهم محسوب شود اما قطعا همه ماجرا نیست. در این مطلب تلاش کردیم مزایا و معایب لاراول را به طور واقع نگرانه به شما معرفی کنیم. شما چه مزیت یا عیب دیگری از این فریم ورک محبوب می‌شناسید؟

خبر نیوز...
ما را در سایت خبر نیوز دنبال می کنید

برچسب : آموزش لاراول, نویسنده : علی webnews بازدید : 240 تاريخ : يکشنبه 19 بهمن 1399 ساعت: 21:16